Problema, descoperită de reprezentanți ai asociației automobiliștilor germani ADAC, afecta automobile dotate cu softul ConnectedDrive, care folosește carduri SIM pentru identificarea utilizatorilor autorizați de dispozitive mobile.
Printre modelele care riscau să fie deschise astfel se numără Rolls-Royce Phantom, automobilele Mini și majoritatea vehiculelor sub marca BMW, între care automobilul electric i3.
Vehiculele au fost produse în perioada martie 2010-decembrie 2014, potrivit ADAC, iar BMW nu are cunoștință dacă deficiența a fost exploatată.
Șoferii se folosesc de softul ConnectedDrive pentru a activa mecanismul de blocare a ușilor și pentru servicii precum informații în timp real privind traficul, divertisment online și utilizarea aerului condiționat.
Riscul de securitate apărea la transmiterea datelor, potrivit BMW.
În ultimii ani, experții în securitate cibernetică au criticat industria auto pentru că nu a făcut mai mult pentru a securiza comunicațiile interne ale vehiculelor cu funcții conectate la rețele.
Pericolul este că hackerii pot obține acces la sistemele informatizate ale vehiculelor, care comandă totul, de la motor și frână și până la instalația de aer condiționat.
BMW a precizat că a luat măsuri pentru a elimina orice posibilă breșă, prin folosirea unui protocol utilizat în securizarea tranzacțiilor de comerț electronic sau bancare.